*Eğitim Nasıl Pazarlanır ?

 

 

Çağımız bilgi çağı ve bu çağın gereklerinden birisi de bireyin kalifikasyonlarının çeşitlilik gösterecek şekilde artırılmasından geçer. Gelişen teknolojik şartlar, sanayide ve üretimde yetenekli eleman ihtiyacı eğitimde kaliteyi zorunlu kılmaktadır. Artık birey ilköğretimden itibaren sürekli bir eğitim sürecine girmiş bulunmaktadır. Birey meslek sahibi olduktan sonra bile, meslek içi eğitimlerle kendi gelişimini devam ettirmektedir. Kurumsal şirketler özelikle en karlı yatırımın insana yapılan yatırım olduğunun bilinciyle, eğitilmiş bir çalışanın sağlayacağı katkı ve karlılığın farkındadır. Peki, bu uzun eğitim maratonunda bireyler eğitim ihtiyaçlarını nasıl giderecekler, bunun bir kriteri var mı?

 

 Eğitim Veren Kurumlar

 

Eskiden eğitim ihtiyacı Halk Eğitim Merkezlerinde açılan kurslar vasıtası ile giderilmekteydi. Toplu olarak yapıldığı için, ücretler ya bedava ya da çok düşük tutulmaktaydı. Çağımızda bu eğitim ihtiyacı daha profesyonel, işin uzmanları tarafından verilmektedir. Halk eğitim merkezlerinden daha çok bu tür kurum ve kuruluşlar tercih edilmektedir.

 

 Eğitim Kurumlarını Tercih Ederken Nelere Dikkat Edilmelidir?

 

Eğitim kurumları genellikle verecekleri eğitimleri değişik reklam araçlarını kullanarak pazarlarlar. Bu pazarlama faaliyetleri internet reklamcılığı, broşür dağıtma, e-posta bilgilendirmeleri, ticari ilişkide bulundukları kurumlarda yapılan duyurular, medya reklamları gibi çeşitlilik göstermektedir. Bu eğitimler neler olabilir? Örneğin, özel ilköğretim kurumu, kolej ve özel fen ya da anadolu liseleri gibi eğitim kurumları olabileceği gibi, tekne kaptanlık eğitimi, ISO 9001 eğitimi, SRC eğitimi gibi spesifik konu ve sertifika programı eğitimleri veren kurumlar da olabilir. Genel olarak eğitim kurumları kaliteyi ön plana çıkararak, eğitim kadrosunda bulunan kişileri ve deneyimlerini duyurmayı ve bu şekilde müşterilerini etkilemeyi hedeflerler. Fakat aynı konu üzerinde çalışan çok sayıda kurum olduğu düşünülünce sadece kadro ve kalite tercih sebebi olmaktan çıkıyor, ekonomik sebepler de tercih sebepleri arasında yerini alıyor. Bu tür kurumlar ekonomik şartlar olarak uygun ve avantajlı olabilmek adına, kampanya ve indirimler yapmaktadır.

 

Erken kayıt indirimi, grup indirimi, sezon indirimi ya da kurum indirimi adı altında normal fiyatlarının altında rakamlara aynı hizmeti vereceklerini iddia ederek, müşterilerini etkilemeye çalışmaktadırlar. Bazı durumlarda klasik reklam ilkesini kullanarak, ihtiyaç doğurma yöntemlerini tercih edebilirler. Fakat bu klasik “bir alana, bir bedava” şeklinde değil, örneğin “sanayi odasına kayıtlı şirketlerin çalışanlarına, İngilizce eğitimi %40 indirimli olarak sağlanacaktır” şeklinde yapılmaktadır. Kişiye özel hissettirerek, eğitimi alırsa da ayrıcalıklı bir statüde olacağını pompalayarak pazarlama işini yapar. Nasıl tanıtım yaptığı ve reklam faaliyeti yürüttüğünü analiz etmeden, tüm eğitim faaliyetleri önemlidir. Birey gelişimi eğitimle olur ve toplumsal ilerlemenin temeli eğitimden geçer.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir